Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers

2012. február 11., szombat

Helyzetjelentés

Deme jelen fejlődési állapotát a legjobban az alábbi két Varró Dániel poéma írja le.

Varró Dániel költészetével - engem, aki annyira utálom a lírát, hogy az egyik egyetemi tanárom az aktív szemináriumi munkáért cserébe még a tanmenetet is megváltoztatta miattam és törölte Cvetaevát és Ahmatovát a kötelezők listájáról - Makka (polgári nevén Dr Kerekesné kartásnő) ismertetett meg.  Ő akkor éppen kisebbik fiával, Bazsival a Lecsöppenő Kecsöp Benő című verset tanulta. Makka szörnyűségesnek találta ezt a költeményt, én viszont egyből a szívembe zártam, és nyomban sanyarúnak éreztem a gyerekkoromat, amiért akkoriban nem volt ilyen koszorús nagy poétánk.

A versek némely részét az aktualitás kedvéért kreatívan átírtam. Szóval, íííííme:

Tudogató


Tudok inni pohárból, 
kiskanállal enni, 
tudok lépcsőn lépegetni, 
tudok integetni.
Tudom, mit mond a kacsa, 
azt mondja, hogy: háp-háp,
tudok, hogyha fölemelnek,
kapcsolgatni lámpát.

Tudok csinos lányokra
nagy szemekkel nézni,
rájuk mosolyogni úgy, hogy
azt mondják:"De ééédi!"

Tudok tévét bekapcsolni, 
lapozgatni könyvet,
simogatni a cicát
(de püfölni könnyebb),

tudok  ötkor felébredni,
elaludni délben,
tudom, hogy a telefonban
a nagypapa él benn,

tudom, hogy a hajkefével
hajat kell kefélni,
egy valamit nem tudok csak:
a bőrömbe férni.
Anya fehérneműi

Pakolgató

Oly nagy a szekrény,
és csupa holmi, 
marha nehéz azt
mind kipakolni.

Sajnos a polcon
könyvek vannak,
véget vetni
nekem kell annak.

Modern nyelvészet,
ószláv, angol,
Bondarko puffan,
a padlón landol.

Szemerényi összes,
Hentschel, Dostal,
Chomsky, Zsuravljov is
a föld fele tendál.

Vár a fiókban
sok bugyi, zokni,
mind kidobálom,
így bulizok, ni!

Az ágyneműtartó
sincs kipakolva...
Sosem ér véget
a kisbaba dolga.

2 megjegyzés:

  1. :-))
    Végig vigyorogtam a bejegyzést és folyamatosan bólogattam! :-)
    Egyszerre fejlődik Réka és Deme, de én nem tudom ílyen frappánsan megfogalmazni :-))))
    üdv.
    Anikó

    VálaszTörlés
  2. .... és akkor egy (akarom mondani két) újabb Varró Dániel rajongó született :))))Egészségetekre, Anikó és Réka :)))))

    VálaszTörlés